Érdekességek

Érdekességek

Örülünk hogy az érdekességek is felketették figyelmedet, és benéztél ide. Biztosan találsz olyan dolgokat az írásunkban, amivel Te is találkoztál már, és azonosulni tudsz vele, esetleg a megoldás kézenfekfő, csak fontos, hogy az ember tegyen is érte. Az alábbiakban pár praktikus tanáccsal szeretnénk segíteni, hogy jobban élvezd a vezetést, és még a költségeket is csökkentsd. Amit nyújtunk, annak nagy részét már lehet hogy ismered, ha tettél is érte akkor az nagyon jó és ügyes vagy.

Tény és örök érvű szabályok azok, hogy bizony figyelned kell a gumik állapotára, elsősorban az időnkénti nyomásellenőrzésre és ez nem annyira kilóméter függő mint tudjuk. A fölöslegesen fennmaradt légellenállást rontó szerkezetek sem a kevesebb fogyasztás barátai. A motort megterhelő klímaszivattyú és a (fölöslegesen pl. nappal a városban negyed órán át araszolva világitó lámpákkal)  túlterhelt generátor komoly teljesitménytöbbletet igényel,ugyanolyan hajtási mód mellett is. Megfigyelhető, hogy bizony a (főleg első) fékek az idő előrehaladtával képesek hátráltatni a könnyed gurulásban. Észre lehet venni, amikor a megálláskor az autó nem mozdul meg semerre sem, pedig nem is fékezünk. Kicsit mintha ragadna a kerék az aszfalthoz. Gyakran hosszabb úton ezt a hatást enyhe melegség, és talán szag is kíséri de ekkor már sürgető a javitás.

Kevesebb fogyasztás? Vezetési stilus.

.

De mennyire igy van, azt akkor érzed majd, ha muszáj lesz. Nemsokára Te is belátod hogy nem "Fittipaldi" korát éljük és nem is annyiból mint akkor. Lassan vérre megy. Lehet és biztosan tudsz előrelátóbban közlekedni, előre tervezni. A nagyobb követési távolság több időt hagy a gondolkodásra és cselekvésre. A kevesebb fogyasztás akkor is jusson eszedbe, ha a forgalom épp ezt nem teszi lehetővé. Azért ne csessz ki másokkal mert Te spórolsz, tudj előzékeny lenni ha kell. Használd kicsit sűrübben a visszapillantó tükröt, mert a forgalom nem csak előtted zajlik, de mögüled is érkezik. Ha figyelsz hátra is, többször lesz lehetőséged  egy hosszabb szakasznál a piros lámpáig üresbedobva gurulni. Érezned kell, hogy járműved milyen sebességi fokozatban és sebességtartományban fut legkönnyebben. Sajátítsd el autód tulajdonságait és ne pörgesd túl a motort. A másik véglet, hogy bizony ne is kapcsolj fel túl hamar ha még nincs ott az ideje. Nem kell ötödikben hajtani ötvennel.  Ez a mód a legkisebb gyorsitáskor megduplázza az átlagodat. Képes vagy arra, hogy minden fokozatot egészségesen kihúzatva jókor váltsd el. És ami elég hathatóssá teszi a kevesebb fogyasztásra való törekvést, hogyha egyálltalán tudod mennyi a jelenlegi fogyasztás. Az eredmények, csak mért adatok lehetnek, és nem túl bonyolult 1 percet szánni arra, hogy a kúton kapott számlára ráiíd a napiszámlálón mért adatot (mielőtt nulláznád),és biztosan lesz később idő arra, hogy a beletankolt literszámban eloszd a megtett kilómétert. Ha ismered a jelenlegi fogyasztásodat, akkor a megváltoztatott stílussal, vagy a leszerelt tetőcsomagtartóval, esetleg 0.2 tizeddel keményebbre fújt gumikon gurult higgattabb, nyugodtabb, előrelátóbb stilussal a  fogyasztási erdményeken tükröződni fog a Te helyes autóhasználatod.

Mindent megfogadtál és úgy is tetted ahogy tanultad. A méricskéknél viszont még mindig nemtetsző adatokat látsz, akkor még mindig jó helyen jársz. Mi segithetünk ezen erőfeszítéseidet még jobbá és eredményesebbé tenni, akár a hho berendezéssel, akár a vizgőzös rendszerrel. Mi szivesen megosztjuk tapasztalatainkat és ha érdeklődnél  várunk szeretettel!